Lees meer
Membranen en drainflexgoten beschermen kunstwerken tegen aantasting. Ze voorkomen indringing van water en strooizout.
Een drainflexgoot is een waterdichte aansluiting die we aanbrengen tussen het asfalt en de zijkant van een kunstwerk. We zagen de goot en verwijderen het asfalt. Na het reinigen van de goot, brengen we een steenmengsel met rubberbitumen aan. En we dekken de goot af met leislag. De bitumen beschermen we op deze manier tegen uv-straling. Zo ontstaat er een duurzame, waterdichte kantopsluiting.
Op beton, asfalt en hout brengen we Nova B aan. Nova B is een emulsiesysteem van twee lagen, op basis van water en gemodificeerde bitumen in combinatie met steenslag. De lagen zijn warmte- en vorstbestendig. Daarnaast zijn ze vormvast, elastisch en bestand tegen uv-straling. Zo beschermen we bruggen, viaducten en tunnels. Ook gebruiken we Nova B als waterafdichting onder asfalt. En als antisliplaag op hellingbanen, laadkuilen, aanlegsteigers en bruggen.
Om asfalt vloeistofdicht te maken, brengen we een SAMI-constructie aan. Bijvoorbeeld op wasplaatsen of opslagterreinen voor zout, compost of rioolslib. SAMI staat voor Stress Absorbing Membrane Interlayer en beschermt de bodem en het grondwater tegen verontreiniging. Ook voorkomt de constructie scheurdoorgroei. Met een SAMI-constructie zorgen we voor een waterdichte en scheurremmende laag tussen twee asfaltlagen. Of tussen een laag asfalt en beton. De constructie neemt horizontale en verticale spanningen op die vanuit de onderlaag kunnen ontstaan. We brengen twee lagen aan, die we apart afstrooien.