Lees meer
Door vervorming van omliggend asfalt kunnen putranden rammelen en zakken. Zo ontstaat er schade in het metselwerk van de putrand. Daarom vervangen we traditionele putafdekkingen door de Solo Selflevel®. Of we brengen nieuwe putranden aan op een manier die we met opdrachtgevers ontwikkelden: de Selflevel putafdekking 2.0.
Putranden op hoogte metselen is een arbeidsintensief proces. Het leidt vaak tot verkeersoverlast. Daarom vervangen we traditionele putafdekkingen door de Solo Selflevel®. Bij traditionele putkoppen wordt de afdekking op de schacht geplaatst. De belasting van verkeer wordt direct aan de schacht doorgegeven. Er kan schade aan de afdekking en schacht ontstaan. De Solo Selflevel® zweeft boven de schacht. Hierdoor wordt zetting van asfalt rondom het deksel opgevangen en blijft een vloeiende overgang bestaan. Door de Solo Selflevel® is er minder onderhoud nodig. En door de snelle uitvoering beperken we de overlast voor verkeer.
Een putrand hoort vlak in het wegdek te liggen. Dit is mogelijk met de Selflevel putafdekking 2.0. We brengen de selflevel putrand op een nieuwe, betere manier aan in de asfaltdeklaag. Zo volgt de putrand het wegprofiel. Ook bij eventueel toekomstige inklinking. Bij onderhoudswerkzaamheden aan het wegdek is het mogelijk de selflevel putrand te laten zakken. Na het frezen van de verharding en het aanbrengen van de nieuwe laag asfalt, halen we de selflevel putrand weer omhoog. Bij de toepassing van andere ronde putranden is dit niet mogelijk. Omdat er geen obstakels in het wegdek zitten, kan de asfaltdeklaag snel aangebracht worden. Dit vergroot de kwaliteit van het asfalt. Door onze werkwijze ligt de put strak in het wegdek. Er ontstaan geen onveilige verkeerssituaties en is er geen geluidsoverlast.