Direct contact: 038 - 477 17 41
lines

Voegovergangen

  • Silent Joint Flex Ter Apel
  • silent joint
  • Silent Joint Flex Ter Apel
  • Silent Joint Flex Ter Apel
  • schijnvoeg 1
  • Silent Joint Flex Ter Apel
  • silent joint
  • Silent Joint Flex Ter Apel
  • Silent Joint Flex Ter Apel
  • schijnvoeg 1

Kunstwerken, zoals bruggen en viaducten, veranderen in lengte door temperatuurverschillen. In de zomer is een kunstwerk langer dan in de winter. Daarom brengen we voegovergangen aan. Een voegovergang neemt de lengteverandering op en voorkomt scheuren op de aansluiting met de weg.

Silent Joint®

Samen met ons zusterbedrijf Salverda Bouw voorzien we bruggen en viaducten al vanaf 2006 van duurzame en geluidsarme voegovergangen: de Silent Joint®. Bij deze bitumineuze voegovergang zorgen spiraalveren voor een gelijkmatige verdeling van de spanning tussen de hoekprofielen. Hierdoor is het aanhechtingsvlak spanningsvrij. En er ontstaat geen schade in het hechtvlak tussen het asfalt en de voegovergang. We bouwen de Silent Joint® in onder licentie van het Zwitserse bedrijf RSAG Reparatur- und Sanierungstechnik AG. Uit testen van Rijkswaterstaat blijkt dat de Silent Joint® goed bestand is tegen vervormingen. Het is de meest duurzame en geluidsarme voegovergang van Nederland. De levensduur op de zwaarst belaste snelweg van Nederland is meer dan tien jaar. Is de verkeersbelasting lager, dan kan de levensduur oplopen tot meer dan twintig jaar. Zo voorkomen we hoge onderhoudskosten en verkeersstremmingen. De Silent Joint® kan dilataties opnemen tot honderd millimeter en de inbouwlengtes zijn onbeperkt. Daarnaast kunnen we de Silent Joint® als prefab uitvoering inbouwen, waardoor de inbouwsnelheid hoog is. We voorzien bruggen en viaducten door heel Nederland (link naar Silent Joint®-projecten) van de Silent Joint®.

Silent Joint Flex®

De nieuwe variant van de Silent Joint® is de Silent Joint Flex®. Hierbij passen we een kunststof bindmiddel toe dat we koud aanbrengen. Er ontstaat geen stof en rook én de inbouwsnelheid is hoog. De Silent Joint Flex® is ‘slanker’ dan de traditionele Silent Joint®. Dat komt door het nieuw ontwikkelde bindmiddel, dat na verwerking niet meer temperatuurgevoelig is. Omdat we de voegovergang snel monteren, zijn verkeersstremmingen van korte duur.

Therma Joint

Ook de Thema Joint is een van de geluidsarme voegovergangen die we aanbrengen. Deze rubberbitumen voeg is 50 centimeter breed, 7 tot 11 centimeter dik en kan dilataties tot 30 millimeter opnemen. De Therma Joint is geschikt voor wegen met een lage verkeersintensiteit.

Schijnvoeg

Verwacht je weinig dilatatie? Dan brengen we op deze locatie schijnvoegen aan. 2 centimeter breed en 3 centimeter diep. Ze voorkomen dat het asfalt scheurt.

Contact

Harry Oosterwijk

Projectleider


T. 038 - 477 17 41
E. Stuur een e-mail

Recente projecten